190 Evolution II

UWAGA! Autorem niniejszego donosu jest drnk4130. Prawo do dodania autorskiego postu uzyskał wpisując koment nr 3000. Stał się jednoczesnie SUPERKOMENTATOREM sepART ( ten tytuł już wcześniej został przyznany Eugenowi) Jeśli chcesz być autorem donosu na sepARTystach wstrzel się w koment nr 4000 :) a póki co głos oddajemy Wojciechowi:

190

Z wczesnego dziecinstwa pamietam kilka rzeczy, calkowicie typowych: przedszkole, smerfy, matchboxy i pewnie kilka innych, ktore po prostu nie przychodza mi teraz do glowy. Pamietam tez jednak cos wyjatkowego, rzecz na tyle szczegolowa, ze przez te 19 lat dawno powinna wyparowac z obszarow swiadomosci mojego mozgu. Mowa o samochodzie, od ktorego zaczela sie moja wielka milosc do motoryzacji i trwa az po dzisiejszy dzien – a byla to milosc od pierwszego wejrzenia. Model, ktory wykreowal pewien styl na dlugo zanim lancery evo staly sie obiektem westchnien mlodych facetow: Mercedes-Benz 190 Evolution, nazwa ktorej brzmienie w 0.001ms otwiera w moim mozgu bramki prowadzace do wspomniane z dziecinstwa. Samochod niesamowity i ponadczasowy. Kto wie, byc moze gdyby nie on dzisiaj interesowalbym sie gra w szachy.

Ciekawoskta jest to, ze ponizsze zdjecia, sa dokladnie tymi samymi, ktorymi zachlysnalem sie 19 lat temu, ogladajac przed dobranocka pewien niemiecki katalog.

190a

Auto stanowiło bazę dla wersji startującej niegdyś w wyścigach serii DTM (Deutsche Touring Meisterschaft), gdzie poźniej zastąpił je model C-klasse. Limitowana do 500 szt. seria wyróżniała się zdecydowanie spośród innych modeli 190 (fabrycznie W201). Niskie zawieszenie w połączeniu z agresywnym ospojlerowaniem i wyraźnymi poszerzeniami błotników tworzyła agresywny styl. Ogromny tylny spojler oraz duże jak na ówczesne czasy – 17 calowe felgi z oponami o szerokości 245 mm zapewniały stabilność przy dużych prędkościach. A dzięki 235 konnemu, 2,5 litrowemu silnikowi o czterech cylindrach potrafiło takie prędkości osiągać. Wnętrze na pierwszy rzut oka nie różni się wiele od innych wersji, ale po dokładniejszym spojrzeniu zobaczymy prędkościomierz wyskalowany do 260 km/h, sportowe fotele (ciekawostką jest to że są sportowe z przodu i z tyłu ograniczjąc możliwość przewozu do 4 osób), oraz oznaczenie limitowanej serii na drążku zmiany biegów. Auto brzmi bardzo rasowo, metaliczny dzwięk silnika zdradza dużą moc. Do setki auto rozpędza się do setki w 7.1 s i osiąga 250 km/h prędkości maksymalnej. Oczywiście jak na limitowaną serię Mercedesa auto nie było tanie – gdy seria Evolution II ukazała sie w 1990 roku auto kosztowało wówczas ok 100 000 DM.

190b

z dedykacją od Wojcieszka dla czytelników :]


10 Responses to “190 Evolution II”

  1. oo .. autko .. jak fajnie .. :]

  2. wow! ile mozna sie dowiedziec!!!
    Wojtek, pozdro!

  3. haha! i klimaty szkolnych dyskotek sprzed wielu lat!;D oł jea!

  4. […] Dzisiejszego dnia zadebiutowalem literacko na konkurencyjnym i wrogim blogu  separtystow – zdecydowanie nie polecam! ale jesli ktos mialby ochote zobaczyc efekt wspolpracy wrogich sil podczas krotkiego rozejmu to klikajcie smialo: https://separtysci.wordpress.com/2009/01/19/190-evolution/ […]

  5. hie hie szalony

  6. wojciechu – Ty juz znasz moje zdanie, ale niech inni tez wiedzą, ze tym postem wielka radoche mi sprawiles, bo zdecydowanie dziele z Toba fascynacje tym pojazdem! mialem go na takiej duuuuzej naklejce przyklejonej na drzwiach – lubilem na nia zerkac i czytac dane techniczne, ktore na owczas byly niesamowite! a na naklejce bylo to zdjecie, ktore w “donosie” jest na samej gorze;] fenks!

  7. wy tu takie durne rzeczy opisujecie a marek doniec lodowisko znalazl

  8. Meramente check-out alguns dos seu fotos (: sou realmente
    feliz eu obtidos para emprego sombra você. Você é grande ! http://skt-space.dreamlog.jp/archives/31931285.html

Leave a comment